François Villon – Rugăciune către Maica Domnului

20 Ian
( Baladă stihuită de Villon la ruga maicii sale 
spre a se închina Maicii Domnului )


Stăpână-n ceruri, pre pământ regină,
crăiasă peste-a iadului vîltoare,
primește pre sărmana ta creștină
în ceata drepților, deși sub soare
nici cît fir de praf n-am căutare.
Doar mila ta, Fecioară Preacurată,
mai poate izbăvi o vinovată,
că fără tine duhul n-are spor
nici drum spre cer. Mi-e inima curată;
vreau în credință să trăiesc, să mor!

O, Fiului tău spune-i ca să vină
să-mi dăruie - că roabă-i sînt! - iertare.
Ca Eghiptencei dă-mi lumina-ți lină,
cum El lui Teofil Monahul, care
s-a-nvrednicit de dreapta-ți îndurare,
deși Satanei s-a vîndut odată...
Ferește-mă de rău viața toată,
Tu,ce-ai născut spre slava tuturor
preasfîntul trup, Fecioară luminată;
vreau în credință să trăiesc, să mor!

Femeie sînt, bătrînă și puțină,
nimic nu știu, nu pot citi scrisoare,
da'-n mănăstirea de icoane plină
văd și un rai cu harfe și vioare
și-un iad cu osîndiți puși în frigare.
Mă tem de iad, iar raiul mă desfată;
doar miluirea lui să-mi fie dată
că celor păcătoși li-i ajutor
cînd cred și se smeresc viața toată.
Vreau în credință să trăiesc, să mor!

ÎNCHINARE

Vlăstarul Tău, Fecioară Preacurată,
Isus cel veșnic, domn pre lumea toată,
Luînd asupra-și soarta nouă dată,
La noi veni din cer, mîntuitor.
Osînda morții datu-i-au răsplată;
Noi îl cinstim cu inima curată.
... Vreau în credință să trăiesc, să mor!

Sfânta Fecioară Maria cu Pruncul Isus





















–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Dacă ţi-a plăcut, te invit: să distribui(share)sau să apreciezi(like)  sau să comentezi(comment) postarea.

Mulţumesc, Zâmbetul Soarelui​ !

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

 
5 răspunsuri to “François Villon – Rugăciune către Maica Domnului”

  1. World of Solitaire 21/01/2013 la 8:14 pm #

    Ce nu face un suflet nobil de copil, pentru mama lui,intr-un gest de recunostinta suprema?
    De ce nu ai ilustrart postul, cu melodia Andei Calugareanu, pe care ai trecut-o la comentariul de la postul meu.
    Si cu care imi alini tristetile hibernale, uneori?
    Nu trebuie sa ne ferim noi insine, cand ne exprimam puritatea si nobletea sufleteasca.
    De copil, de adult, de indragostit, sau de intristat, ea este una, unica!
    Madi si Onu

    Apreciază

    • Sorina 22/01/2013 la 8:58 am #

      WOW, ca mereu…. E o idee bună și melodia Andei Călugăreanu, dar o păstrez la tine și dau fuga să o mai ascult.

      Mulțumesc, o zi excelentă,

      Sorina

      Apreciază

      • World of Solitaire 22/01/2013 la 11:03 am #

        A fost Postul, de natura sa ma „mereu”-iasca.
        Daca ti-a placut, ma bucur!
        La fel, o zi admirabila!

        Madi si Onu

        Apreciază

  2. MMO 05/02/2013 la 10:21 am #

    Rattling fantastic information can be found on site .

    Apreciază

Lasă un răspuns

