Cu şi despre energie

19 Oct

Cu gândul la mediul înconjurător şi la tipurile de energie existente, mă îndrept cu privirea către biroul meu cel  proaspăt „renovat „. Câte am să vă spun despre activitatea din ultima săptămână…

Aţi auzit, probabil, de poluare şi cât de rău face mediului în care trăim. Zi de zi suntem supuşi exemplelor negative : aruncare de deşeuri în locuri nepotrivite, consum excesiv de energie electrică, etc. Este nevoie doar de un exerciţiu de voinţă pentru a schimba aceşti factori ce dăunează planetei şi vieţii noastre.

CRm43ukXAAAkDP7.jpg:large

Mediul înconjurător afectat de poluare şi alţi factori nocivi.

Dar, de pildă,  consumul de energie electrică nu poate fi micşorat cumva ?  Desigur că, trăim într-o eră în care tehnologia şi energia sunt elemente necesare.

Însă, cum facem să afectăm cât mai puţin natura ? Ştiţi că există opţiuni precum energie eoliană sau solară, soluţii alternative pentru generare de energie. Şi, da, ne putem folosi de acestea pentru a stimula binele.

Cel mai nou exemplu, în acest sens, este bateria ” Powerwall ” creată de compania Tesla. Este un dispozitiv ce se amplasează în peretele casei. Acest produs absoarbe,  în timpul zilei, energia  captată cu ajutorul panourilor solare, pentru ca seara, să o distribuie ca uz dispozitivelor din casă.  Interesant şi ecologic. Bravo, Elon Musk aka Tesla.

Suntem nevoiţi să căutăm idei de acest gen mereu. Pentru o mai bună conştientizare , vă invit să urmăriţi acest video:

Îmi place să cred despre mine că sunt atentă la aceste semnale, despre calitatea mediului vital.  Am şi dovedit-o printr-un mod practic. Adică m-am documentat şi am început să fac schimbări în casă.

Primul pas a fost să accesez www.avizez.ro şi să discut cu specialiştii cu experienţă de peste 18 ani în domeniul energetic. Le-am explicat situaţia mea şi mi-au recomandat două lucruri:  certificat energetic şi audit energetic .

În mai puţin de 24 de ore, o întreagă echipă din Bucureşti s-a deplasat la locuinţa mea.

Am aflat, datorită certificatului energetic, performaţa energetică a clădirii mele, clasa D .

pret-certificat-energetic

Apoi, a urmat auditul energetic unde am primit soluţii de reabilitare termo-energetică a construcţiei şi a instalaţiilor de apă caldă.

Spre exemplu, biroul meu este plin cu diverse accesorii tehnice. Laptop, calculator, imprimantă, telefon, prize la capăt, veioză şi multe altele.

Specialiştii au menţionat  :

  • încărcătorul nu trebuie ţinut în priză dacă nu se foloseşte,
  • becul incandescent trebuie înlocuit cu unul cu LED.

Le-am aplicat imediat.

Cât despre clădire , aceasta trebuie reabilitată termic. Iniţial se va face izolare la  pereţii exteriori, iar, mai apoi, alte specificări din urma auditului.

Măsurile propuse sunt concepute pentru a reduce consumul de energie al casei şi, implicit, încadrarea într-o nouă categorie de energie, mai bună. În cazul meu , mă duc către C. Astfel, reuşesc să scad costurile facturii la energie şi să fac o faptă de ” sănătate ”  pentru mediul înconjurător.

Încă mai am de muncit la casă până e gata, însă mă bucur că am investit în acest proiect.  Vă invit, să spuneţi şi voi DA pentru o viaţă mai bună.

***Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2015***

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Ţi-a plăcut ? Te invit: să distribui(share)sau să apreciezi(like)  sau să comentezi(comment) postarea.

Mulţumesc, Zâmbetul Soarelui​ !

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

2 răspunsuri to “Cu şi despre energie”

  1. coltulcultural 20/10/2015 la 8:00 pm #

    Foarte fain ce faci și ce spui. Important e să schimbăm ceva fiecare, pentru ca modificarea în bine să aibă efect.
    Și eu folosesc LED-urile de câțiva ani deja și am aparatură în casă care consumă cât mai puțin. Încerc să mă redresez și cu apa, acolo se consumă mai tare.
    Simt articolele de acest gen. Ecologia învățată intens la liceu, nu mă lasă indiferent.
    Felicitări pentru articol! Extrem de util + puterea exemplului! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • Zâmbetul Soarelui 21/10/2015 la 7:49 am #

      Bună,

      Felicitări şi ţie pentru iniţiativă.
      Ecologia este parte din noi şi din viaţa noastră.

      Mulţumesc tare mult şi o zi super să ai! 🙂

      Apreciază

Lasă un răspuns

