Cum se poate dezvolta în Iaşi franciza „Coffee-Bike”

13 Mar

Contestată de unii şi aprobată de alţii, ideea de a avea o franciză prinde teren pe piaţa din România anului 2017. De aceea, se cuvine să aduc în discuţie acest subiect şi să fac un exerciţiu de imaginaţie. Îmi propun să vorbesc despre  un plan de a-mi dezvolta o astfel de afacere, în inima Moldovei, la Iaşi şi să atrag atenţia asupra potenţialului de a inova pe plan local.

Înainte de toate, hai să răspundem împreună la următoarea întrebare:

Ce este o franciză şi cum se deosebeşte de un start-up?

Franciza este operaţiunea care îmbracă forma unui contract prin care o persoană numită francizor îi acordă unei alte persoane, numită beneficiar sau francizat, dreptul de exploatare a unui ansamblu de drepturi de proprietate industrială sau intelectuală, în scopul de producţie sau de comercializare a anumitor tipuri de produse şi/sau de servicii. Obţinerea unei francize implică plata unei taxe de intrare în sistem, precum şi a unor redevenţe anuale, de regulă sub forma unui procent din cifra de afaceri.”, conform Wikipedia.

Se deosebeşte de start-up, încă din faza definirii scopului şi principiului de funcţionare. Concret, un start-up este practic INOVARE din toate punctele de vedere: vrei să aduci pe piaţă ceva TOTAL NOU sau reinventezi modalitatea  de existenţă a produselor. În plus, finanţarea este privată (de exemplu investitori de tip business angels), procesul de adaptare şi construcţie este în medie 3-5 ani, nu merge pe profit direct, ci pe valoarea acţiunilor pe piaţa de capital.

Sunt doar câteva dintre punctele care te limitează în alegerea unei afaceri de tip start-up. La început de drum în domeniul antreprenorial, îţi trebuie mai degrabă o ghidare asemeni mentoratului. Cu practici şi idei atent testate prealabil, care să te ajute spre o dezvoltare armoniasă de business. Într-un cuvânt franciza.

Care sunt beneficiile deţinerii unei francize

  • Poţi exploata o marcă de prestigiu cu servicii consacrate,
  • Poţi atrage mult mai uşor clienţi datorită faptului că foloseşti un brand prezent în conştiinţa socială,
  • Poţi beneficia de întreg know-how-ul afacerii preluate: tehnici de producţie, comercializare şi marketing, perfecţionate în timp,
  • Poţi scădea riscurile de faliment şi eşec în demararea unei afaceri de la zero,
  • Poţi avansa la nivelul de masterfranciză, cu mai multe unităţi, implicit venituri ridicate.

Aceste beneficii sunt pliate şi pentru piaţa românească, care întârzie la a susţine alte tipuri de investiţii, ce implică riscuri majore (exemplu start-up).

Despre franciza Coffee-Bike

Franciza Coffee-Bike este o reţea de business care a demarat în 2015 în România şi care este prezentă cu succes în multe ţări europene. Pleacă de la conceptul de cafenea mobilă, pe trei roţi, ce imită un cofee-shop, mai puţin la nivel de costuri fixe asociate de tip chirie sau structură personal. O poţi deplasa în orice loc, este autonomă, fără a depinde de conectarea directă la o sursă de electricitate şi de apă. 100 de cafele pe oră este numărul magic ce poate fi transmis iubitorilor de arome speciale, implicit cafea.

Plan de dezvoltare la nivel local

Întotdeauna am fost pasionată de antreprenoriat, am citit, am aplicat la nivel micro, însă provocarea de a dezvolta o franciză profitabilă în Iaşi nu am experimentat-o încă.

Iată cum aş proceda:

  • Aleg zona populată cu studenţi, elevi  şi pasionaţi de toate vârstele, adică universitatea, în  Copou,
  • Aleg intervale orare cu trafic maxim, studiate în prealabil pe bază de factori precum: calendar evenimente locale, activităţile de la universitate,
  • Aleg planul de mobilitate, când, cum pot să plec dintr-un capăt în altul cu bicicleta, să vând produsele,
  • Aleg o gamă variată de cafea, plus băuturi ce nu distribuie magazinele din apropierea unde sunt eu,
  • Aleg persoane respectate din mediul ieşean, pentru a-mi face publicitate, implicit punct de credibilitate; Îi ofer o cafea gratuită, îl invit să-şi facă o poză, să scrie o părere şi să distribuie în online. De asemenea, îi pot da cafea pentru a duce cunoscuţilor şi a forma impresii,
  • Aleg bloggeri care să fie pe domeniul meu de activitate.

În urma unei analize de funcţionare şi axate pe experienţa din Copou, mă reorientez către alte zone extrem de circulate, precum Piaţa Unirii, Tudor şi Calea Chişinăului. Fac această operaţiune, de dezvolatare a mai multor unităţi, în ideea de a crea o reţea teritorială de tip masterfranciză, de a creşte veniturile.

Consider că este un concept nou pe plan local, la Iaşi, şi ar prinde contur prin forma de afacere. Fiind un centru universitar unde se adună diverse naţionalităţi, se induce spiritul specific unei ţări native.

*Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2017

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-

Ţi-a plăcut? Te invit: să distribui(share) sau să apreciezi(like)  sau să comentezi(comment) postarea.

Mulţumesc, Zâmbetul Soarelui !

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: