Războiul cuvintelor

9 Apr

Într-o zi, un rege i-a trimis un mesaj celui care conducea regatul învecinat. Mesajul suna în felul următor: “Trimite-mi un diamant albastru mare cât un ou de porumbel sau …”

Regele care a primit mesajul i-a scris înapoi vecinului său:

“Nu avem un astfel de diamant şi dacă am avea..”

Primul rege şi-a ieşit din fire când a văzut mesajul şi a declarat imediat război vecinului său. Războiul s-a dus câteva luni de zile, până când, un al treilea rege a aranjat o întâlnire între cei doi regi care se războiau.

Când s-au întâlnit, regele care a primit mesajul îl întreabă pe celălalt: “Ce-ai vrut să spui când mi-ai scris ‘Trimite-mi un diamant albastru mare cât un ou de porumbel sau…’?”

Acesta i-a răspuns: “Am vrut să spun trimite-mi un diamant albastru mare cât un ou de porumbel sau… un alt diamant. Îmi plac diamantele! Dar tu ce ai vrut să spui când mi-ai răspuns ‘Nu avem un asemenea diamant şi dacă am avea…’?”

“E simplu să înţelegi ce am vrut să spun”, a răspuns regele. “Am vrut să spun că dacă am aveam un asemenea diamant am fi foarte încântaţi să ţi-l trimitem.”

După această conversaţie, cei doi regi au hotărât ca pe viitor să comunice mult mai clar şi au făcut pace.


Ţi-a plăcut? Te invit: să distribui(share) sau să apreciezi(like)  sau să comentezi(comment) postarea.

Mulţumesc, Zâmbetul Soarelui !


Lasă un răspuns

