Live Text Iaşi: 27 Septembrie, de la ora 9:00, Conferinţa #WebBiz 2017

20 Sep

Mihail BÎRSAN le mulţumeşte participanţilor şi, alături de Andrei ALBEI, pune punct conferinţei #WebBiz 2017, aflată la a doua desfăşurare.

UPDATE ora 17:15

Încheiere Panel V, cu prezentările susţinute de Răzvan Andrei ZVORIŞTEANU, Manager Galaxy Design, Marcel MOTRUC, Specialist Marketing Online MARK şi Carmen Mariana DIACONU, avocat definitiv în Baroul Iaşi.

Răzvan Andrei ZVORIŞTEANU are ca temă: Paradigma succesului în e-commerce: o relaţie solidă cu clientul.

Câteva idei clare transmise:

  • O companie îşi creează o relaţie solidă cu clientul dacă, în raport cu acesta, îndeplineşte următoarele: creează valoare (CV), răspunde inteligent (RI) şi livrează mai mult (LM) decât se aşteaptă consumatorul,
  • A dat şi ecuaţia către succesul în e-commerce: CV + RI + LM = SG (Succes garantat),
  • A exemplificat, în acest sens, cu date din propria companie Galaxy Design.
RazvanZVORISTEANU

Răzvan Andrei ZVORIŞTEANU

Marcel MOTRUC a vorbit despre: Strategii de optimizare pentru E-commerce.

De reţinut:

  • A evidenţiat mai multe concepţii greşite întâlnite în E-commerce: concentrare exclusiv pe SEO tehnic, paginile de categorie nu contează, conţinutul duplicat de pe site-uri externe este rău, review-urile ajută la SEO, toate paginile se adresează către aceeaşi intenţie de căutare, SEO poate rezolva orice problemă,
  • A făcut un top al strategiilor esenţiale în E-commerce: cercetare cuvinte-cheie, arhitectura site-ului, SEO tehnic, SEO on-site şi a exemplificat pentru fiecare categorie,
  • A amintit de modelul SOSTAC,
  • A dat un răspuns la întrebarea: Cum să alegi o agenţie SEO? Câteva idei de luat în calcul: să fie uşor de lucrat cu ea; consistenţa; se încadrează în buget; cunoaşte industria mea; să livreze valoare reală pentru afacerea ta,
  • De altfel, cum validăm o agenţie SEO? Iată indicii: dezvoltă o listă de criterii; discută cu 3 agenţii SEO diferite; fă o listă cu întrebări,
  • A expus şi care este viitorul în SEO, cu referinţe la tehnologii bazate pe machine learning.

    MarcelMOTRUC

    Marcel MOTRUC

Carmen Mariana DIACONU s-a concentrat pe tema: Infracţionalitatea în cyberspaţiu.

A reuşit să capteze atenţia celor prezenţi subliniind următoarele aspecte:

  •  A făcut o mică incursiune în activitatea sa de avocat în Baroul Iaşi,
  • A pornit expunerea de la ipoteza că orice mediu nou suscită la infracţiuni, povestind implict de mediul online,
  • A trecut în revistă tipurile de infracţiuni existente în cyberspaţiu,
  • A oferit şi soluţii legale de siguranţă online,
  • A recurs la importanţa unei convenţii internaţionale încheiate special pentru subiectul tematicii sale,
  • A răspuns clar, cu exemple şi indicaţii precise pentru diverse probleme cu care s-au confruntat cei din sală.

    CarmenMarianaDIACONU

    Carmen Mariana DIACONU

UPDATE ora 15:26

Panelul IV este la final. Invitaţii, George RĂŞCHITOR, General Manager Sinaps Marketing şi Diana DIMITRIU, Project Manager Artvertising au exprimat informaţii utile despre marketing online.

George RĂŞCHITOR a analizat în contextul temei: Cum îţi creşti vânzările prin campaniile Google AdWords.

Iată ce subiecte a oferit spre cunoaştere:

  • A explicat necesitatea Google AdWords,
  • A punctat criteriile de stabilire pentru a demara o astfel de campanie: zonă, locaţie, tip de dispozitiv,
  • A menţionat importanţa majoră a strategiilor pentru mobile,
  • A clarificat această tehnică printr-un studiu de caz, unde principalul client a fost Hotel Ramada Iaşi,
  • A oferit pentru deţinătorii de afaceri şi câteva idei (sub formă de îndemnuri) de a-şi creşte vânzările: Fii prezent în online, atunci când clienţii caută tipul produselor/serviciilor pe care le oferi; fă-ţi brandul cunoscut; reactivează clienţii vechi.

Diana DIMITRIU a avut tema: Creşterea afacerii în mediul online: Criterii business care duc la creşterea ROI. Trafic x 3 în 3 luni (afacere online de succes fără a folosi anunţuri sponsorizate).

De interes sunt aceste idei:

  • Diana a explicat puţin despre trecut până în prezent despre Artvertising,
  • A definit diverse concepte ca ROI, etc.,
  • A proiectat o schemă orientativă pentru cel ce (specialistul, antreprenorul, deţinătorul de afacere) îşi doreşte un răspuns la o întrebare ca: Va fi profitabilă afacerea online?
  • A considerat util de spus din ce este formată o strategie online: strategie de produs + strategie de preţ + strategie de distribuţie + strategie de promovare,
  • Luând în calcul toate aceste criterii, a folosit spre exemplificare, un site ce a cunoscut o creştere a traficului de 3 ori mai mult, în doar 3 luni. ( vezi ZODIACOOL).

    DianaDIMITRIU

    Diana DIMITRIU

 

UPDATE ora 13:20

S-a terminat Panelul III iar concluziile sunt evidenţiate în rândurile care urmează.

Bogdan TRANDAFIR, CEO şi fondator Business Development Partners a avut o temă referitoare la Facebook Ads – o abordare în 3 paşi.

A punctat idei ca:

  • Ce anume semnifică Facebook Ads şi cum poate ajuta o companie,
  • Pune în centrul atenţiei, pentru o campanie de acest fel, lucrul pe care îl poţi controla cel mai bine, adică website-ul/blogul tău,
  • Menţionează o abordare, nu o reţetă universală, pentru a avea succes cu acest tip de activitate de promovare,
  • O construcţie/abordare în 3 paşi reprezintă o posibilitate de urmat pentru Facebook Ads: Conştientizare (Aware, Existăm online), Evaluare (Engage din partea clientului), Conversie (a relaţiei mele, ca brand, cu posibilul client),
  • A exemplificat o campanie de acest fel pentru conferinţa #WebBiz şi a oferit participanţilor detalii despre o astfel de implementare.
BogdanTRANDAFIR

Bogdan TRANDAFIR

Valentin BURLACU, Rofilco a vorbit despre: Strategii pentru conţinut video în mediul online.

Noţiunile semnificative de reţinut sunt acestea:

  • A specificat puţin din istoricul propriei activităţi, că a început încă din 1992, şi a ţinut să atenţioneze că prezenţa online a fost un beneficiu major pentru compania sa,
  • Poziţionează şi indică necesitatea video în campaniile şi strategiile de marketing, ca fiind un must-have în momentul actual, pentru orice companie care doreşte progres,
  • Menţine atenţia asupra efectului iconic în realizarea/construirea de videoclipuri,
  • Susţine argumentat că, majoritatea traficului în online vine de pe mobil,
  • A apreciat că, a reuşit îmbunătaţirea imaginii Apavital prin însăşi strategia bazată, în special, pe mesaj video. (vezi campania cu Grija de apă). A demonstrat aportul acestui tip de campanii şi tuturor celor prezenţi la conferinţa #WebBiz.
ValentinBURLACU

Valentin BURLACU

UPDATE ora 11:56

Panelul II s-a terminat şi s-au putut observa următoarele informaţii primite de la Raluca-Daria DIACONIUC, corespondent Radio Iaşi, precum şi de la Alexandra GUGIUMAN, redactor şef InSociety.

Raluca-Daria DIACONIUC punctează despre Comunicarea faţă în faţă versus comunicarea online:

  • Este o persoană cu experienţă în domeniul său de activitate, nu mai puţin de 19 ani, şi a putut interacţiona/comunica în ambele moduri,
  • Este adepta comunicării faţă în faţă, deoarece aşa poţi cunoaşte emoţia interlocutorului, poţi înţelege, mult mai bine, subiectul şi calitatea materialului pe care-l transmiţi este semnificativ îmbunătăţită,
  • Provocată să răspundă la o întrebare interesantă: Care sunt 3 secrete de jurnalist (ale sale)? a fost foarte sinceră şi a spus următoarele: realizarea unui plan de discuţii, întâlnirea faţă în faţă şi găsirea unui punct sensibil în debutul unei conversaţii (ce îi place interlocutorului?). Bonus: Ne invită să renunţăm la aroganţă atunci când pornim cu intenţia de a face un interviu sau o prezentare în faţa cuiva,
  • A adus în vedere şi discrepanţa în modalitatea de realizare a ştirilor în domeniul privat versus cel public, cu referire precisă la resurse şi mod de desfăşurare.
RalucaDariaDIACONIUC

Raluca-Daria DIACONIUC

Alexandra GUGIUMAN a avut un subiect referitor la Poveştile care vibrează. Brandul, dincolo de imagine.

Ca idei principale expuse se numără:

  • Alexandra este pregatită într-o meserie care implică politica, consultant politic, însă este pasionată de scris,
  • A pus în valoare avantaje şi dezavantaje (costuri etc.) atunci când îţi formezi o imagine online vs. offline,
  • De curând, a lansat prima revista locală, tipărită, InSociety şi spune că, a preluat această idee oarecum în urma unei vizite în străinătate, unde a analizat ziarul Le Figaro din prisma conţinutului pe care îl oferă,
  • Este de părere că, ineditul şi poveştile triste sunt cele ce atrag publicul cel mai mult,
  • Mai spune că, oamenii de business sunt parţial deschişi la a aduce viaţa (personală) de dincolo de afacere în atenţia publicului larg. Un interviu despre zona de activitate a unui om de afaceri este de preferat, în această situaţie.
AlexandraGUGIUMAN

Alexandra GUGIUMAN

UPDATE ora 10:19

Prezentarea conferinţei #WebBiz a început.

Deschiderea conferinţei a fost făcută de Mihail BÎRSAN de la MBEvent, când a urat bun venit tuturor participanţilor. Alături de domnia sa a fost Andrei ALBEI de la ASK Training care este prezentatorul acestui eveniment.

MihailBIRSAN_AndreiAlbei

Mihail BIRSAN si Andrei ALBEI

Următorul invitat este Paul BUTNARIU, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi. Din partea dumnealui, a fost o discuţie încurajatoare pentru cei prezenţi în sală. Crede în puterea tehnologiei, în evoluţia industriei creative, dar şi a programării. A anunţat oficial un document editat şi tipărit denumit Breviar Economic, construit special pentru cei ce doresc să ştie care este, cu adevărat, starea economiei ieşene. A readus, la masa discuţiei, polarizarea centru şi provincie, respectiv Capitala şi Moldova, cu plusurile şi minusurile existente de ambele părţi.

PaulBUTNARIU

Paul BUTNARIU

 

Panel I este la primele sale minute alături de Andrei BALANICA de la Grapefruit şi Ciprian DRON de la Bloom Communication.

Andrei BALANICA a abordat o tematică de actualitate referitoare la noţiunea de BRAND: To brand or not to brand

Dintre ideile surprinse de acesta:

  • Ce este brandingul? Vorbeşte despre reţeaua de emoţii care se construieşte în raportul consumator-companie,
  • Branding clasic vs. Branding online – nu este acelaşi lucru,
  • O companie care se doreşte a fi un brand de succes este cea care îşi înţelege consumatorul foarte bine. De asemenea, aplică CORECT strategii (şi ce este la modă) care să reflecte că a înţeles aşteptările acestuia (cumpărătorului),
  • A dat exemplu de  situaţii din categoria aşa, da, respectiv aşa, nu în ceea ce priveşte procesul de branding (vezi Coca-Cola cu campania Imparte Coca-Cola şi  campania Apple împreună cu U2, când  un număr enorm de melodii downloadate în telefoanele consumatorilor au generat un efect supărător),
  • VIITORUL în materie de branding?  Culori îndrăzneţe, font BOLD, poze autentice, ilustraţii digitale, minimalismul, gif, animaţii, tranziţii de culoare (vezi cazul Instagram).
AndreiBALANICA

Andrei BALANICA

Ciprian DRON a dorit să îmbine teoria cu practica sub prezentarea unui studiu de caz. A avut o discuţie foarte reuşită, în care a spus efectiv cum a procedat compania sa la modificarea de brand pentru CRIS-TIM. Provocări, atenţie, analize şi multe, multe alte aspecte ce au dat rezultate remarcabile în cazul expus. Tema sa a fost: De la teorie la practică: Strategia de Brand. Studiu de caz – un proiect de succes pentru un business de peste 100 000 000 euro.

Dintre noţiunile punctate de dumnealui aflăm următoarele:

  • Este o persoană cu experienţa în domeniu, de peste 17 ani este prezent pe piată; este remarcat, în special, pentru calitatea proiectelor desfăşurate la Bloom Communication,
  • A arătat, pas cu pas, modificarea pentru CRIS-TIM în direcţia şi definiţia brandului,
  • Este de părere că, strategia de branding reprezintă o schimbare necesară venită ca alternativă la strategiile clasice de marketing,
  • Spune că trebuie sa existe claritate când începem să construim un brand: ştiu cărui segment de piaţă mă adresez pentru ca să pot avea  profit, ulterior, în baza cui distribui,
  • Prin branding se transmite emoţie, se face conectare cu clienţii, şi, respectiv, sunt generate câştiguri,
  • A gândit brandingul CRIS-TIM pe mai multe planuri; a făcut o analiză din prisma diferitelor domenii în care se va orienta compania pentru a fi caracterizată de succes. De exemplu, CRIS-TIM înţeleasă de client ca având putere la raft (imaginea cu produse numeroase din gama CRIS-TIM în magazin); Alte aspecte sunt:  existenţa produselor din domeniile conexe ale CRIS-TIM (pe lângă carne să fie şi lactate, vinuri etc.) şi dilema între a vinde vrac versus a vinde la raft,
  • A amintit un aspect foarte important: nu mai există tipologii de oameni, ci de nevoi, astfel că este mult mai greu să ai o segmentare reală în România cu care să interacţionezi şi să-ţi vinzi produsele (Cui te adresezi, de fapt?),
  • A reuşit, cu succes, să reinventeze CRIS-TIM şi a transmis tuturor din sală multe sfaturi utile, ulterior.
CiprianDRON

Ciprian DRON

 

Află primul noutăţile evenimentului de business, organizat sub egida lui Mihail BÎRSAN de la MBEvent: Conferinţa #WEBBIZ 2017.

Sorina Chirilă, adică blogul Zâmbetul Soarelui, redactează un live text, în acest articol. 

Aşadar, te rog notează datele importante: 27 Septembrie 2017, orele 9:00 – 17:00.

Iată câteva dintre subiectele abordate:

  • Strategii pentru dezvoltarea afacerilor online,
  • Soluţii pentru creşterea vânzărilor în mediul online,
  • Creşterea eficienţei campaniilor de promovare,
  • Tehnici pentru campanii de succes în mediul online.

Speakeri:

ConferintaWEBBIZ


Ţi-a plăcut? Te invit: să distribui(share) sau să apreciezi(like)  sau să comentezi(comment) postarea.

Mulţumesc, Zâmbetul Soarelui !


Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: