Aventura agentului „Certificat Energetic”

14 mart.

Astăzi este despre personajul Certificat Energetic, ce pleacă într-o aventură palpitantă. Vrea să pună în valoare confortul unei locuinţe şi, pentru asta, porneşte la drum. 

Un cetăţean amabil i-a solicitat performanţa energetică pentru un spaţiu de locuit. Doreşte să-l închirieze şi să-l transforme în farmacie. Are nevoie de părerea specialistului în materie de energie.

Acestea fiind spuse, fără a ezita prea mult, agentul nostru soseşte la faţa locului. Aduce cu el şi trusa magică care-i şopteşte, timid, care sunt clasele de energie în care se încadrează viitoarea farmacie. Să fie A sau B sau… G?

certificat-energetic-Bucuresti-300x225Cetăţeanul gândeşte cu vocea tare şi-l întreabă pe cel prezent:

-De ce contează, aşa de mult, litera pe care o ataşezi certificatului pentru spaţiu?

Agentul răspunde:

-Pentru că, atunci când eşti cât mai aproape de  clasa A, spre exemplu, cheltuielile cu întreţinerea sunt mai mici şi confortul ridicat.

C: – Aşa deci.

Agentul îşi continuă activitatea şi are parte de o nouă întrerupere.

C:- Şi cât costă să faci tot ce e aici?

A:- 130 de lei.

C:- Şi eşti autorizat să eliberezi astfel de certificate?

A:- Desigur, de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. Fără aceasta, nu sunt eligibil la a face activităţi de acest gen.

C: – Am şi valabilitate/termen de garanţie pentru serviciile tale?

A: – 10 ani frumoşi.

C: – Tu chiar eşti în regulă cu legea, după cum observ. Am făcut alegerea potrivită.

C: – Ascultă, dar din experienţa bogată pe care o ai, oare nu ar fi fost mai bine să fac un audit energetic? Ce zici?

A: – Deseori, întâlnesc persoane care nu s-au documentat suficient şi fac confuzie între cei doi termeni. Certificatul energetic te ajută să ştii starea actuală a clădirii/unităţii, în timp ce auditul vine cu soluţii de îmbunătăţire a performanţei energetice a spaţiului respectiv. Da, eu recomand acest lucru, mai ales când se dovedeşte o clasă de energie, ca G, cu pierderi în întreţinere pe termen lung.

C: – Super, am înţeles. Dacă mă crezi şi eu aveam nedumerirea amintită de tine.

A: – Ştii cum este vorba aceea „Dai un ban, dar stai în faţă”. Calitatea este numele garanţiei mele. Îmi place să aduc persoanelor adevărul pe masă şi să găsim soluţii pertinente, chiar dacă implică anumite costuri. Nu vreau să ascund nimic, transparenţa în servicii este până la urmă o formă de respect.

C: – Ia să vedem dacă merită să deschid aici farmacia. Spune-mi, te rog, ce clasă energetică are acest spaţiu?

A: – Este B, deci e bine. Îţi recomand să ţii cont de observaţiile de pe certificat şi să închiriezi.

C: – Mulţumesc.

Agentul şi-a încheiat serviciul acesta pe astăzi. Pleacă spre alţi cetăţeni doritori de calitate. 

*Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2017

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-

Ţi-a plăcut? Te invit: să distribui(share) sau să apreciezi(like)  sau să comentezi(comment) postarea.

Mulţumesc, Zâmbetul Soarelui !

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-

 

Lasă un comentariu